0371-133.753 office@debonaire.ro

Se spune că Blue Monday este doar un mit, însă multe persoane trăiesc o stare de angoasă în fiecare duminică seara. Creierul intră într-un mod extrem în prima zi din săptămână și face eforturi sporite pentru a intra în ritm și de a fi eficient. Tocmai de aici, starea neplăcută pe care mulți o simt în fiecare luni. Munca are un rol important în viața noastră și nu este un clișeu, ci realitatea în care trăim. Nu este o sarcină ușoară obținerea unui echilibru între viața profesională și viața personală, însă fiecare persoană trebuie să facă tot posibilul pentru a obține ceea ce americanii numesc: work life balance.

Menținerea unui echilibru între viața profesională și cea personală nu este importantă doar pentru sănătate și menținerea relațiilor cu cei apropiați, dar poate îmbunătăți, de asemenea, productivitatea la job și, în final, performanța. Dacă oamenii nu consideră că munca este o corvoadă, atunci vor lucra cu plăcere, vor face mai puține greșeli și cu siguranță riscul de a pleca din companie este mult mai mic. 

Specialiștii le spun strategii, dar tu le poți denumi cum dorești, atâta timp cât le folosești pentru a te bucura în toate cele 5 zile de lucru de momente frumoase, care îți transmit o stare de bine. Așadar, iată ce poți face pentru work life balance:

1. Fă acele lucruri plăcute pe care de obicei le faci în weekend

Dacă obișnuiești ca în weekend să ieși la cinema, să-ți inviți prietenii la un joc de societate, să gătești sau să citești o oră-două, adică să faci acele lucruri care îți fac plăcere, atunci încearcă să te bucuri de aceste lucruri și în celelalte zile, după ce te întorci de la job.

2. Nu te enerva, doar prioritizează

Știm. Fiecare săptămână începe cu aglomerația zilei de luni, lista plină cu taskuri de făcut în săptămâna ce tocmai a început, emailurile restante etc. Dar, în loc să-ți pui această ”încărcătură” pe umeri tocmai din prima zi de săptămână, învață să prioritizezi și stabilește pentru zilele următoare ce poți amâna. Organizează și prioritizează, acesta e secretul. Sortează-ți emailurile și proiectele după nivelul de importanță și planifică acele lucruri ce pot fi făcute în zilele următoare și pe tot parcursul săptămânii. Calitatea muncii tale se va îmbunătăți, iar sănătatea psihică va rămâne… intactă. 

3. Răsfață-te cu ceva ”bun” 

Uneori, lipsa de satisfacție provine de la rutină și monotonie. Dar, ghici ce! Esti singurul proprietar al vieții tale, iar dacă vrei să schimbi ceva, trebuie să faci singur schimbarea. Indiferent dacă este vorba de micul dejun, prânzu sau o gustare la birou, răsfață-te cu ceva bun. Ia-ți la birou nuci, migdale, fructele care îți plac, o ciocolată bună, gustări care știi că îți dau un boost de energie atunci când simți că nu te mai poți concentra. Acestea sunt câteva dintre lucrurile acelea mici dar care te fac rapid să treci prin zi cu zâmbetul pe buze.

4. Ia pauze scurte, vorbește cu colegii la o cafea

Corpul uman nu a fost proiectat să privească un ecran luminos ore întregi. Nu este bine pentru sănătate, nici pentru starea mentală. Pentru a combate acest lucru, poți lua în considerare organizarea timpului astfel încât să iei pauze scurte, moment în care să poți socializa cu colegii. Nu mai punem la socoteală faptul că pentru a-ți stimula creativitatea ai nevoie de deconectare de la deadline-uri, rețele de socializare și aplicații. Să ieși din rutina zilnică poate să fie sursa ta de creativitate și de energie. Unele companii mari chiar îi ajută pe angajați prin ședințe de masaj sau meditație la birou, pentru a-i ajuta la calmare și eliminarea stresului.

5. Cumpără un lucru pe care ți-l doreai de mult

Chiar dacă te gândești că în weekend vei avea mai mult timp să cauți acel lucru pe care ți-l dorești de mult, poate nu ar fi rău să-ți schimbi strategia și să mergi la shopping după programul de la job. Faptul că știi că marți, miercuri sau joi vei merge să-ți cumperi rochia preferată, cărțile din wishlist, o decorațiune nouă pentru casă sau mobilierul pentru balcon, îți va da o stare de bine în zilele de lucru din timpul săptămânii. 

Zilele de lucru din săptămână nu sunt ușoare. Dar stă în putereafiecaăruia să facă tot posibilul pentru a transforma aceste zile în zile frumoase. Meriți să te simți bine, recunoscător și relaxat în fiecare zi. Sau cel puțin măcar într-un anumit moment din zi. 

Dacă ești angajator sau liderul unei echipe, încurajându-ți oamenii să se îngrijească și să găsească echilibrul, vei limita semnificativ problemele de sănătate și absențele la birou. Acest lucru îi va aduce companiei mai multă eficiență și producitivitate în timpul orelor de lucru, iar oamenii se vor simți mai motivați și mai mulțumiți că fac parte din această cultură organizațională.

Dacă vrei să contribui în a le face o bucurie angajaților, colaboratorilor sau partenerilor tăi, în timpul săptămânii surpinde-i cu un cadou corporate sub forma unui coș cu bunătăți. Noi, Debonaire.ro, te asigurăm că vom pune cele mai gustoase produse gourmet, de la ciocolata fină belgiană, cafea aromată, migdale caramelizate sau în crustă de ciocolată albă și multe alte specialități pentru că misiunea noastră este să oferim experiența bunului gust!