0371-133.753 office@debonaire.ro

Dacă privești brandingul ca pe o călătorie pentru descoperirea esenţei companiei tale şi a tuturor lucrurilor care te-au inspirat să îţi începi afacerea, atunci te afli pe drumul cel bun. Știai că fiecare aspect al business-ului tău, fie că vorbim despre ambalajul unui produs, logo-ul firmei, prezentarea serviciilor, profilul de social media sau modul în care răspunzi la emailuri sau telefon, cum faci angajările sau cum te comporți cu angajații, surprinde esența companiei și transmite un mesaj indirect despre ce înseamnă brandul tău?

O strategie de branding este un pilon important într-o companie care își dorește creștere și succes. Când ajungi să funcționezi pe o piață globalizată, așa cum se întâmplă în prezent în multe domenii, într-o piață extrem de competitivă alături de alte companii similare care susțin ca și tine că oferă ”cele mai bune” servicii sau produse, este clar că trebuie să faci o diferență.

Aici intră în scenă strategia ta de branding, motorul care va roti compania către sucess. Așadar, iată câteva idei care te pot ajuta să-ți conturezi mai bine strategia de branding a companiei tale:

1. Ține cont de strategia generală de business

Un brand puternic, bine diferențiat, va face ca firma să fie mult mai ușor cunoscută. Misiunea afacerii tale, ceea ce te motivează să mergi mai departe, este punctul de plecare al strategiei tale de branding. În funcție de domeniul business-ului tău îți vei adapta și strategia de branding și vei crea contextul de transmitere a mesajelor care spun coerent și autentic povestea afacerii tale. 

2. Brandul este mai mult decât un simplu nume

Un brand înseamnă mult mai mult decât un nume sau un logo. Este mult mai mult de atât. Un brand este reprezentat de ceea ce reprezintă el în mintea clienţilor şi de cât de puternic asociază clientul acel mesaj cu brandul în sine. Este foarte important ca brandul tău să aibă asocieri puternice. Ca să înțelegi la ce ne referim îți dăm un exemplu: dacă îți spunem cuvântul ”amabilitate” ce restaurante îți vin în minte? Dar, ține cont că nu este cazul să încerci să asociezi brandului tău mai mult de două sau trei atribute, pentru că pur şi simplu un client nu va reţine mai mult şi astfel se va crea confuzie în mintea lui şi brandul tău va deveni neclar.

3. Separă strategia de branding de strategia de marketing

Chiar dacă sunt domenii înrudite, care în defintiv încearcă să convingă publicul să facă o acțiune în favoarea companiei tale, brandingul ar trebui să fie privit ca un proces individual, care o resursă pentru marketing, care  se bazează mai mult pe ceea ce transmite un produs sau serviciu. James Heaton oferă un exemplu relevant care surprinde esența diferenței dintre cele două: marketingul te convinge să cumperi un anumit model de Toyota, însă brandul este cel care determină dacă vei cumpăra doar mașini Toyota pentru tot restul vieții.

4. Identifică buyer persona, clienții-țintă

Cine este publicul tău țintă? Dacă spui „toată lumea” faci o greșeală foarte mare. Cercetările realizate în ultimii ani arată clar că firmele cu profit ridicat, cu creștere ridicată, sunt concentrate pe a avea clienți țintă clar definiți. Cu cât targetarea este mai strânsă, cu atât creșterea este mai rapidă. Cu cât publicul țintă este mai divers, cu atât eforturile de marketing vor fi mai nesemnificative. 

5. Arată lumii constant despre ce este brandul tău

Strategia de branding este importantă pentru că te ajută să-ți accelerezi realizarea obiectivelor propuse. Dar, pentru ca obiectivele companiei tale să fie duse la îndeplinire, brandul trebuie cunoscut, lumea trebuie să știe de el. Așadar, arată lumii constant despre ce este brandul tău, promovează-l, prezintă-l, fă-l cunoscut. Promovarea branduluicompaniei tale nu ar trebui să fie grea daca brandul este autentic și aliniat la ceea ce ți-ai propus să oferi. Dar, nu îți construi o imagine ca un balon de săpun, oferă ceva util, pe termen lung dacă se poate, ”live your brand”.

De asemenea, ține cont că orice strategie de branding are rolul de a atinge trei scopuri principale: 

  • să coordoneze toate funcţiile companiei pentru a merge în aceeaşi direcţie;
  • să concentreze resursele pentru a fi utilizate cât mai eficient;
  • să comunice celor implicaţi în imaginea brandului, în mod normal toţi oamenii din companie, ce trebuie să facă pentru a crea şi menţine un brand puternic.

Dacă ne gândim la o companie din perspectiva diverselor departamente funcţionale atunci trebuie să fii conştient că fiecare departament va încerca să tragă în direcţia lui. Pentru a coordona toate departamentele este necesară o strategiede business coerentă, ea fiind cea care furnizează o direcţie comună şi asigură buna desfăşurare a tuturor fluxurilor interne.

Odată stabilite aceste elemente, vei putea spune povestea brandului într-un mod coerent și autentic. Vei reuși să construiești mesaje clare, bine structurate pentru a comunica ”de ce-ul” brandului, scopul pentru care există. 

În momentul în care începi strategia de branding a companiei tale, gândește-te la următoarea situație: te afli pe o arteră comercială, cu magazine unul lângă altul care oferă aceleași produse. Ce ar putea diferenția magazinul tău de magazinele vecinilor tăi? Decizia de achiziție este influențată de o mulțime de factori, dar pentru a determina clientul să intre în magazinul tău, brandul este cel care primează. 

Privește poziționarea ca pe un efort pe termen lung și nu ca pe un simplu instrument de marketing. Nu ezita să apelezi la serviciile unor profesioniști pentru a realiza o comunicare eficientă și convingătoare a avantajelor pe care le oferi clienților. 

Noi, Debonaire.ro, te ajutăm cu cele mai elegante cadouri corporate, pentru a transmite mulțumirea și aprecierea angajaților și partenerilor de afaceri care contribuie la crearea brandului companiei tale.