0371-133.753 office@debonaire.ro

Ca în orice activitate ce presupune munca în echipă, comunicarea este extrem de importantă, precum și modul în care informațiile sunt transmise către oamenii ce ajută la dezvoltarea companiei tale. O comunicare transparentă poate fi și una dintre cheile de succes în motivarea personalului.

În marea majoritate a companiilor, angajații oscilează între momente în care se simt dați la o parte și momente când se simt motivați să mute munții, de aceea, este important ca angajatorii să fie atenți la motivarea personalului și la modalitatea prin care aleg să își construiască o echipă sudată, care trage în aceeași direcție. Acest lucru este extrem de important, deoarece atunci când o singură za a acestui lanț se rupe, activitatea începe să nu mai funcționeze și nemulțumirile să crească de ambele părți: angajat-angajator.

Liderii au cea mai grea menire în cadrul unei companii, ei trebuie să păstreze ritmul, să fie un exemplu, să aibă grijă la motivarea personalului, să identifice necesitățile acestora ori problemele care îi determină să-și diminueze interesul pe care îl acordă activității. 

Fie că este vorba de motive personale care nu permit un focus  constant, fie că e vorba de lucruri ce țin de munca în sine, o activitate ce nu se potrivește, dorința ca superiorii să își arate aprecierea față de munca depusă, un salariu ce nu mai ofertă motivația necesară sau dorința de a avea unele beneficii în cadrul companiei.

Care este cheia pentru motivarea personalului?

1. Empatia

Faptul că cineva chiar te ascultă atunci când ai o nemulțumire și îți arată ca nu ești singur și că ești un asset în companie este un aspect cu adevărat important pentru un angajat.

Este important să simți că oamenii pentru care lucrezi, se identifică cu trăirile tale legat de dezvoltarea ta și a firmei și realizează că sunt momente când fiecare angajat își dorește să aibă un rol vizibil, să fie distribuit într-un rol principal în care să își poată pune în valoare capacitățile, să demonstreze, să strălucească.

2. Ascultarea activă, urmată de soluții

În momentul în care problemele indicate de tine primesc soluții, iar motivul nemulțumirilor tale devine un factor de motivație, atunci simți că ai fost într-adevăr ascultat și contezi.

Oricât de important este să comunici ceea ce te face să nu mai performezi, cel mai important este rezultatul, ești sau nu ascultat?! Se ține sau nu cont de părerea ta? Contezi sau ai fost ascultat numai superficial pentru a vedea impactul asupra activității?

3. Bonusul de performanță și cadourile

Pentru munca depusă primești într-adevăr salariu, însă atunci când faci overtime, când rupi din timpul personal ca să termini un proiect cu un deadline mai scurt decât ar trebui sau o activitate prea urgentă și imposibil de realizat simți că e nevoie de ceva în plus.

Uneori nici nu trebuie să fie vorba de ceva prea scump, un simplu cadou simbolic lăsat pe birou, poate fi un gest de recunoștință pentru munca depusă de angajat. Nu trebuie să fie o sărbătoare sau ziua cuiva că să oferi recunoștință și să creezi o stare de bine angajaților.

motivarea personalului

Desigur, când deja e vorba de o activitate prea intensă și un efort continuu din partea angajatului, angajatorul ar trebui să răsplătească efortul cu bonusuri de performanță care nu doar că îi vor arăta apreciarea pentru munca depusă, dar îl vor și motiva.

4. Facilități în cadrul companiei

Un spațiu de relaxare, ieșiri organizate de către firmă ori alte tipuri de beneficii cum ar fi vouchere pentru reduceri sau alte lucruri ce îi pot ajuta pe angajați să se focuseze pe activitate cu gândul că sunt în locul potrivit și că ceea ce fac ei contează.

Este extrem de importantă conexiunea ce se creează atunci când firma devine o familie, când motivarea personalului în sine este un cadou și pentru tine, când eforturile oamenilor ce lucrează în compania ta se văd prin munca lor și efortul tău de a-i ține aproape unul de celălalt și nu unul împotriva celuilalt. Atunci când există respect și recunoștință din partea angajatorului, acesta se va întoarce și se va reflecta în productivitatea companiei.

5. Existența unor modalități transparente și predictibile de avansare

Cu toții ne dorim să ne facem un plan în ceea ce privește viitorul nostru, astfel încât o firmă care pune accentul pe avansarea celor ce au rezultate excelente și muncesc în direcția asta, aduce un plus de motivație pentru cei ce într-adevăr vor să se autodepășească și nu mai pot da vina pe lucruri din exterior ce au intervenit în calea dezvoltării lor profesionale.

Atunci când există un plan bine stabilit și când se știe că dacă într-un anumit interval de timp se ajunge la un rezultat măsurabil există șansa unei promovări, atunci și angajații au motivația suficientă pentru a lucra știind că efortul le este răsplătit.

6. Existența unui dialog deschis

Ca angajat, e important să știi că poți avea un dialog liber și fără constrângeri atunci când întâmpini dificultăți. Este sănătos atât pentru tine,  cât și pentru companie și pentru echipa din care faci parte. E important să te poți baza pe un dialog deschis, iar atunci când ai o problemă să o poți discuta cu superiorul tău, fără a avea influențe ori repercursiuni negative, nici asupra ta, a firmei sau a echipei din care faci parte.

Cele mai bune soluții se găsesc atunci cand dialogul primeaza deciziilor pripite, o echipa unită aduce un mediu plăcut și rezultate pe măsură pentru că toți participă la dezvoltare și nu își irosesc energia. 

Nu există rețeta perfectă pentru motivarea personalului, aceasta se identifică în funcție de oamenii pe care îi ai și de ceea ce îi face pe aceștia să funcționeze cât mai turat pentru realizarea obiectivelor.

Importantă este existența unui mecanism, un sistem de valori și principii care pe lângă motivare, să le ofere un câștig personal în ceea ce privește dezvoltarea potențialului pe termen lung, calități scoase din cotloanele existenței fiecăruia și transformate în oportunități.

O companie care investește constant în dezvoltarea oamenilor, are de câștigat prin crearea unor profesioniști pliați pe obiectivele companiei. Asta îi face pe oameni să devină loiali  și devotați, constanți în energia dedicată atingerii obiectivelor, implicării permanente în aducerea unui plus de valoare și reproducerea unui impact personal, o amprentă unică în stilul fiecăruia ceea ce produce unicitate.