0371-133.753 office@debonaire.ro

Imaginează-ţi un job unde munca ta nu este apreciată, efortul tău trece neobservat, iar colectivul din care faci parte nu este format din oameni cu care rezonezi. Nu reprezintă tocmai jobul pe care l-ai visat și în care ţi-ai dori să rămâi pentru mult timp, nu-i așa? Cu siguranță, acesta nu este tocmai genul de mediu în care un angajat ar vrea să lucreze, iar în calitate de manager, suntem convinși că nu ți-ar plăcea ca oamenii din echipa ta să lucreze. Una dintre cele mai importante responsabilităţi ale unui lider este să-i facă pe angajaţii săi să se simtă apreciaţi, să le arate că fără ei, compania, departamentul, echipa – nu ar funcționa.

Angajații implicați care se simt apreciați în compania din care fac parte pot realiza lucruri incredibile, își vor depăși limitele, deoarece dau dovadă de eficiență, productivitate și motivație. Iar, o companie care are astfel de angajați va fi una profitabilă și de viitor, deoarece nu vor exista fluctuații de personal, conflicte și nemulțumiri printre angajați. O afacere nu are cum să fie profitabilă dacă oamenii de top, talentați, sunt nemulțumiți de ceea ce fac pentru că acest lucru se va vedea în rezultatele lor, indiferent de calitățile pe care le au. 

Foarte pe scurt, iată câteva motive care subliniază importanța unor angajați multumiți:

  • angajații dau dovadă de eficiență și productivitate crescută;
  • apare satisfacția la locul de muncă;
  • se creează o echipă sudată;
  • angajații capabili și talentați rămân în companie multă vreme;
  • mediul de lucru este propice dezvoltării.

Astfel, este important să afli care sunt motivele pentru care oamenii de bază din companie sunt nemultumiți de munca pe care o fac și de întreaga activitate depusă. Odată ce ai aflat motivele, este mult mai ușor să găsești soluții punctuale pentru a rezolva situația într-un mod favorabil. Oferirea unor cadouri corporate, pe lângă alte moduri de a le arăta susținerea și aprecierea,  reprezintă un proces rapid și ușor de a-ți motiva angajații, de a le arăta aprecierea pentru eforturile lor. Cu un pic de planificare și câteva detalii despre preferințele angajaților poți face ca motivarea angajaților prin cadouri corporate să-ți iasă ”ca la carte”.

Ce motive au angajații care demisionează

Plecarea unui angajat bun afectează o companie mult mai mult decât s-ar crede. Începând cu banii cheltuiți pe recrutarea unui înlocuitor până la scăderea motivației celorlalți, toate acestea sunt lucruri de care trebuie să ții cont și pe care să le prevezi în eventualitatea în care rămâi fără un om de bază. Principalele motive pentru care un angajat se gândește să părăsească actualul loc de muncă au legătură cu salariul, cu atmosfera de lucru, cu împlinirea pe plan profesional și chiar cu timpul liber rămas.

Iată motivele pentru care angajații sunt demotivați și de ce oamenii pleacă de la un loc de muncă:

  • Nu sunt plătiți la nivelul pieței. Salariul este criteriul principal prin care cei mai mulți angajați se simt apreciați, așa că vor pleca cu prima ocazie dacă simt că nu sunt plătiți la adevărata lor valoare.
  • Au un volum foarte mare de muncă. Angajații capabili vor primi întotdeauna mai mult de muncă, acesta este mersul lucrurilor. Dacă la început vor accepta, văzându-l într-un fel ca un mod de apreciere, odată cu trecerea timpului, inevitabil vor apărea nemulțumirile.
  • Se simt ignorați sau neapreciați. Este un motiv des întâlnit la angajații care vin constant cu idei noi. Dacă le sunt respinse din start ideile, fără măcar să verifici dacă este vreuna fezabilă, sunt mari șanse să le tai aripile și să-i faci să-și caute un job în altă parte care le apreciază entuzismul.
  • Nu mai cred în viziunea companiei sau nu mai au încredere în superiori. Și angajații își evaluează compania din care fac parte și managerii, chiar dacă acest lucru nu este chiar official. Dacă rezultatele sunt negative, oamenii vor pleca să lucreze pentru superiori sau pentru un angajator care prezintă mai multă încredere.
  • Nu le place atmosfera sau modul de lucru. Pe lângă management, atmosfera de la locul de muncă este foarte importantă pentru foarte mulți angajați. Dacă un angajat intră des în conflicte sau dimpotrivă refuză interacțiunea cu colegii, probabil că va căuta cu siguranță un alt loc de muncă.
  • Muncesc foarte mult. Pe lângă salariu, timpul liber este esențial pentru starea de bine a oricărui angajat. În calitate de manager, nu subestima importanța timpului liber, indiferent dacă angajații sunt mulțumimți de ceea ce fac. Până ajung la burnout este doar un pas, iar odată ce un angajat a ajuns să fie copleșit de taskuri și a obosit atât fizic, cât și psihic, nu prea mai există cale de întoarcere, decât demisia.

De ce cadourile corporate pentru angajați contează și cum să procedezi corect

Există așa cum spuneam anterior, beneficii mari precum salarii competitive și program flexibil care îi pot atrage pe angajați să vină în companie și să rămână pe o perioadă lungă de timp, dar există și gesturi și mici atenții care îi pot face să se simtă apreciați pentru ceea ce fac, iar acestea sunt cadourile corporate

Cadoul este întotdeauna binevenit și nu doar la sărbători sau de ziua de naștere a angajatului. Acestea pot fi folosite pentru a sărbători obținerea unor obiective, recomandarea unui nou angajat, pentru a recunoaște abilitățile cuiva care a învățat rapid sau după anumite perioade de timp petrecute în companie.

Pentru a avea cel mai bun impact cu cadouri coporate pentru angajați, îți recomandăm să urmezi câteva bune practici în timpul planificării și alegerii produselor.

cadouri corporate

1. Gândește-te la un buget, la fel cum a-i proceda pentru orice campanie de promovare sau altă inițiativă de marketing care implică trimiterea de cadouri ca semn de apreciere a clienților. Schițează obiectivele campaniei și stabilește modul prin care beneficiarii, adică angajații, își vor primi cadourile (de exemplu, un cadou plasat pe un birou poate neceasita un ambalaj special, în timp ce pentru angajații care lucrează de la distanță va trebui să adaugi taxe de transport, ceea ce înseamnă un cadou adecvat ce poate fi livrat în câteva zile).

2. Alege produse de calitate bună. Ca un cadou să producă bucurie, ar trebui să conțină produse pe care beneficiarul nu le folosește sau consumă în mod obișnuit. Acestea sunt de obicei produsele de colecție, rafinate sau produsele gourmet dacă vorbim de coșuri corporate cu produse tradiționale sau internaționale. 

3. Optează pentru personalizarea cadoului. Alegerea unui un cadou personalizat arată într-un fel că îți cunoști angajații și un interes pentru persoana lor dincolo de munca pe care o fac în companie. Alegând cadouri corporate personalizate vei face o impresie grozavă. Există mai multe moduri de a personaliza cadourile pentru angajații tăi și multe moduri creative de a aduce ideile de personalizare la viață. Noi, Debonaire.ro te ajutăm să fii aproape de echipa ta, fie că lucrați de la birou sau de acasă.

4. Oferă cadouri corporate periodic. În cazul în care crezi că este suficient să oferi cadouri corporate de Crăciun și de Paște, noi îți spunem să reconsideri totuși acest gând. Atunci sunt momente în care fiecare angajat se așteaptă să primească un cadou, astfel elementul surpriză nu prea mai există. Însă, dacă îți setezi momente anume din an, în care să faci acest cadouri, atunci efectul va fi cel scontat.

5. Nu uita pe nimeni. Indiferent că vorbim de o companie mică, formată din câțiva angajați sau de o afacere extinsă cu sute de angajați, nu uita pe nimeni. Chiar dacă există angajați preferați sau angajați pe care îi consideri foarte buni și nu ai vrea să-i pierzi, acest lucru nu trebuie afișat direct deoarece vor apărea resentimente. Veștile circulă ușor și dacă anumiți angajați află că s-au oferit cadouri, cei rămași se vor simți jigniți și răniți, și probabil că în viitor vor pleca.

Ține cont că e la fel ca într-o tranzacție de afaceri, trebuie să te miști rapid altfel riști să pierzi oamenii potriviți. Cadourile corporate pentru angajați în diverse momente din an sunt importante pentru că îi vor face să se simtă „văzuți” și înțeleși.