0371-133.753 office@debonaire.ro

Evaluarea culturii organizaționale oferă managerilor și conducerii unei companii un punct de plecare pentru a se adapta la mediile dinamice și schimbătoare din ziua de azi, prin dezvoltarea viziunii strategice care va ajuta compania să ocupe un loc important pe piață și pentru succesul în afaceri. Principala funcție a culturii organizaționale este de a ghida comportamentul angajaților față de obiectivele companiei din care fac parte pentru a defini și comunica strategia pentru succesul în afaceri. Așadar, evaluarea culturii este un efort constant care trebuie realizat pentru a identifica ariile de îmbunătățire și despre cum ar trebui direcționată schimbarea, astfel încât toți angajații să ajute în realizarea obiectivelor stabilite de către cei aflați la conducere.

Într-o companie cu o cultură puternică, membrii dețin și împărtășesc valorile fundamentale ale organizației. Acest lucru favorizează îmbunătățirea mediului de lucru și a stării angajaților, adică coeziunea, loialitatea față de companie și crește angajamentul, diminuând tendința angajaților de a părăsi organizația.

Beneficiile unei culturi organizaționale puternice

O organizație care investește în angajații săi prin intermediul unor inițiative menite să îmbunătățească bunăstarea acestora, va influența pozitiv cultura, productivitatea și va crește implicarea angajaților și, astfel, rezultatele companiei vor fi într-o continuă dezvoltare, iar succesul în afaceri va fi asigurat.

Toate studiile confirmă că angajații fericiți sunt factori mult mai productivi în orice proiect, iar o relație cât mai bună cu managerul direct elimină majoritatea barierelor sau procrastinării. De aceea, fiecare manager este responsabil să construiască o cultură organizațională care menține angajați fericiți și să o comunice cât mai bine. Modul în care un angajat se simte într-o organizație este complet relevant pentru viata lui profesionala, pentru ascensiunea sau descensiunea în cariera, pentru productivitate și deciziile de a rămâne sau a pleca.

Beneficiile unei culturi organizaționale sănatoase, bine comunicate, care își cunoaste identitatea sunt:

  • Angajați mai fericiți, mai calmi, mai nestresați;
  • Mediu neanxios, calm, orientat pe productivitate;
  • Creștere a moralului echipelor și a atitudinii pozitive;
  • Comunicare internă eficientă;
  • Creșterea calității muncii îndeplinite;
  • Creșterea calității relațiilor cu publicul;
  • Creșterea proactivității și a profiturilor.

Succesul în afaceri este asigurat de o cultură organizațională pozitivă care nu ignoră problemele sau eventualele dificultăți prin care aceasta trece sau pe care le întâmpină angajații, în schimb le arată acestora cum să își dezvolte punctele tari. Una dintre cele mai eficiente metode de creștere a eficienței organizaționale este recunoașterea meritelor angajaților. Oamenii trebuie să fie lăudați iar munca lor să fie recunoscută, indiferent de nivelul la care se află munca acestora. Cu susținere și apreciere, performanța angajaților crește.

Etapele dezvoltării unei echipe performante

Nu poți avea succes ca antreprenor fără a construi o echipă foarte valoroasă în jurul tău. Primul și cel mai important ingredient pentru succesul în business este echipa, fără o echipa valoroasă, nu există succes. Majoritatea celorlalte elemente ale succesului, cum ar fi viziunea și strategia, planurile de afaceri, abordarea de piață sunt mai curând un rezultat al valorii echipei decât ingrediente independente ale succesului. Cu o echipă de top, ceva noroc, inspirație și cu foarte multă muncă, aproape sigur vine și succesul în afaceri. Angajații sunt esențiali pentru succesul în business. Este nevoie de o echipă puternică și bine pregătită pentru a porni o afacere și pentru a face performanță într-un anumit domeniu. Dezvoltarea unei echipe, a unui departament sau a unei organizații, solicită un nivel înalt de competențe manageriale, competențe specifice domeniului de activitate dar şi înțelegerea proceselor psihologice care se derulează în fundal. 

Etapele dezvoltării unei echipe performante sunt formarea, antrenarea (furtuna), normarea, funcționarea și transformarea care include și etapa de celebrare.

Un lider cu calități de management și leadership știe că o echipă nu se angajează, ci se construiește și atunci cunoaște și importanța modurilor prin care poți să-ți arăți recunoștința față de echipa ta. Recunoașterea muncii angajaților este, de asemenea, un factor important pentru a avea o echipă motivată, dornică să contribuie la succesul companiei. Un manager ar trebui să își arate aprecierea pentru echipa pe care o conduce în fiecare zi, nu să aștepte ocazii speciale. Angajații trebuie să știe că există cineva căruia îi pasă de ei, că munca lor este corect evaluată și că ceea ce fac contează pentru bunăstarea afacerii.

Beneficiile celebrării succesului în echipă

Cu toții ne dorim să ne simțim apreciati, iar eforturile pe care le depunem zilnic să fie lăudate și recunoscute de cei din jur. Unele companii au implementat programe de recunoștință a angajaților, prin care își arată mulțumirea față de aceștia pe căi mai degraba simbolice.

Nu există o limită pentru cât de recunoscător le poți fi colegilor tăi, iar managerii ar trebui să transforme în obișnuință sărbătorirea succesului unui produs, a unui proiect finalizat cu reultate bune sau a unui an încheiat cu profituri satisfăcătoare.

  • Faceți cunoscut că ceva bun s-a întamplat și transmiteți angajaților enegia pentru a continua să facă în continuare o treabă bună.
  • Succesul în afaceri și sărbatorirea acestuia sparge rutina și stimulează creativitatea. O pauză din monotonia sarcinillor zilnice poate fi exact ceea ce angajații au nevoie din timp în timp.
  • Dacă nu recunoașteți succesele organizației, angajații nu vor fi conștienți de succesul în afaceri și bunul mers al firmei pentru care lucrează. Cu siguranță se vor bucura să afle că eforturile depuse au condus la rezultatele așteptate, conform teoriei angajaților fericiți.
  • Angajații își vor aminti mai ușor de succesul în afaceri dacă acesta este marcat printr-o sărbătoare. Astfel, bucurați-vă împreună cu angajații de fiecare succes pe care îl obțineți.

Cum poți celebra succesul în afaceri alături de echipă

Momentele de recunoaştere a atitudinilor pozitive, ca și celebrarea succeselor sporesc energia echipei şi cresc motivaţia membrilor echipei fiind indispensabile unei funcţionări la nivel înalt și pentru succesul în afaceri. Dincolo de bani şi indicatori financiari, atât membrii echipei cât şi companiile au nevoie să se uite cu mândrie în oglindă la ei înşişi și să simtă că, prin ceea ce fac, creează o lume mai bună. 

Clarificarea contribuţiei la această realitate îmbunătăţită, la nivel individual şi de echipă, grăbeşte procesul de maturizare și funcţionare optimă. Recunoaşterea meritelor la nivel de echipă are rolul de a susţine una din cele mai importante forţe motivaţionale: contribuţia la ceva mai important decât propria persoană.

Un lider autentic nu uită să celebreze încheierea cu bine a etapelor importante, astfel incât toţi cei implicaţi să ştie că obiectivele au fost atinse, iar procesul avansează conform planului. În plus, marcarea acestor momente reprezintă și o bună ocazie pentru a le oferi recunoaştere colegilor ale căror rezultate s-au remarcat în perioada respectivă.

Există posibilitatea ca etapa de celebrare ori să fie făcută în lumina reflectoarelor și succesul să fie trăit doar euforic, ori să fie parcursă ca o activitate de rutină. Acordarea unui timp pentru reflecţie, exprimarea recunoştinţei şi a bucuriei, acordarea de feedback de către fiecare membru al echipei asupra procesului poate ajuta echipa să treacă la etapa următoare, iar succesul în afaceri să continue.

Chiar dacă salariile sunt stabilite de la bun început, chiar dacă există perioade de evaluare când există posibilitatea creșterii salariului, se pot oferi bonusuri sau cadouri corporate angajaților pentru a-i stimula și pentru a le arăta că le apreciezi efortul și munca pe care o fac și pentru a-i face mai productivi. Cadourile pot fi impersonale sau de natură personală, mai ales atunci când dorești să-ți exprimi aprecierea și mulțumirea în urma unei reușite profesionale față de toate persoanele care au muncit alături de tine și au contribuit la succesul în afaceri. O idee excelentă sunt apetisantele coșuri cadou Debonaire.ro, cu produse rafinate din marile bucătării ale lumii, produse tradiționale, cu ingrediente 100% de calitate, de la producători internaționali de top.Pentru a menține o echipă bine închegată și a obține rezultate pe termen lung, dar și să-și consolideze succesul în afaceri, un manager trebuie să dea dovadă de inteligență emoțională, empatie și compasiune. Și, nu în ultimul rând, să conducă prin puterea exemplului, și să demonstreze că face și el parte din echipă, păstrându-și totodată obiectivitatea.