0371-133.753 office@debonaire.ro

Întoarcerea la birou după o perioadă mai lungă de timp poate să stârnească sentimente de neliniște sau chiar stres pentru mulți dintre cei care au lucrat de acasă. Dacă majoritatea cunoaște senzația din experiența anterioară cu concediile sau vacanța, acum situația este oarecum diferită deoarece vorbim de o perioadă mult mai mare de timp și în foarte multe cazuri cu condiții speciale de protecție.

Oamenii sunt recunoscuți pentru capacitatea de adaptabilitate, însă dacă vrei să faci tranziția cât mai ușoară, există mici trucuri care te pot ajuta să-ți faci revenirea la birou mult mai plăcută și să-ți reintri cât mai ușor în ritmul deadline-urilor. 

Cumpără-ți o agendă nouă cu un mesaj motivațional

Chiar dacă pe biroul tău se mai găsesc și alte agende, îți va prinde bine să o iei de la capăt, să reiei lucrurile într-o manieră nouă. Transcrie-ți pe agenda nou-nouță doar planurile de viitor, și astfel, programul tău de lucru va părea mai „aerisit“ și mai motivant. Unde mai pui că o agendă nouă cu un mesaj motivațional îți transmite o stare de bine de câte ori o vei deschide. 

Ia-ți pauze mai scurte și mai dese

Dacă poți lua pauze de 10-15 minute la fiecare două-trei ore pentru început ar fi minunat, nu de alta dar, o scurtă discuție cu colegii îți poate crește starea de spirit și îți crește randamentul pentru următoarele ore. Chiar dacă există impresia că atunci când muncim neîntrerupt suntem productivi, în realitate randamentul este dat de energia pe care o avem, nu de timpul pe care îl investim în munca noastră. Așadar, regândește conceptul de pauză care nu trebuie privită ca o pierdere de vreme, ci ca un recâștig de energie.

O discuție cu colegii la cafea sau ceai poate fi binevenită, pentru că astfel afli și cum merg lucrurile pentru fiecare, ce urmează să faceți, dar te și relaxezi puțin. Dacă te arunci în muncă fără momente de răgaz, ai cele mai multe șanse să te epuizezi rapid. Este bine să ai răbdare cu tine și să-ți permiți câteva zile de acomodare pentru a ajunge la ritmul de muncă de dinainte de a sta acasă. Bea o cafea bună, schimbă câteva vorbe cu colegii și întoarce-te la birou cu motivație proaspătă.

Împarte ziua de lucru în sesiuni de lucru

În privința raportului dintre timpul de lucru și cel de odihnă, există mai multe păreri. O alternativă pentru a nu te simți copleșit de revenirea la birou după mult timp petrecut acasă, este împărțirea zilei de lucru în sesiuni de 90 de minute, susțin specialiștii care au studiat modurile prin care angajații sunt mai productivi. Un alt studiu arată că angajații cei mai productivi iau pauze de 17 minute la fiecare 52 de minute lucrate. Cel mai popular sistem, tehnica Pomodoro, prevede 25 de minute de lucru urmate de o pauză de 5 minute. După patru astfel de sprinturi, se poate lua o pauză mai mare, de 15-30 de minute.

Decorează-ți biroul cât mai apropiat cu cel de acasă

Pentru a-ți menține cât mai mult din starea de lucru de acasă și ca șocul revenirii în alt loc și lucratul la alt birou, încearcă să aduci din elementele de acasă și la birou: o poză cu familia, un suport pentru pixuri, un ceas sau un ghiveci cu o floare. Pentru acesta din urmă, specialiștii chiar mizează și susțin că în general nu este un lucru deloc de neglijat, deoarece plantele de birou ne fac mai productivi și că ne transmit o stare de bine. 

Efectele imediate pe care o persoană le resimte sunt reducerea stresului, creșterea dozei de optimism, o percepție mai pozitivă asupra mediului de lucru. Ba mai mult, s-a demonstrat științific că aceia care lucrează în prezența plantelor au rezultate mai bune decât cei care stau închiși într-un spațiu monoton. 

Nu sta peste program

Este posibil ca odată revenit/ă la birou să îți propui să rămâi peste program pentru a putea realiza cat mai multe sarcini de serviciu. Specialiștii în coaching îți recomandă în schimb să aloci serile pentru tine, pentru a te relaxa și pentru a petrece timp cu familia, mai ales în contextul în care probabil până acum ai stat o perioadă mare de timp. O minte obosită și încărcată nu va performa mai bine, dimpotrivă. 

Importat, este să-ți oferi timp pentru a te ocupa treptat de lucrurile pe care trebuie să le faci, astfel vei reuși să realizezi tot ce ți-ai propus, fără să apară frustrări.

Pentru că mulți asociează întoarcerea la job, după concediu sau în cazul actual după o lungă perioadă de izolare, cu intrarea în apa rece a mării, recomandarea noastră este să faci lucrurile încet și cu atenție pentru a evita șocurile nedorite. Pentru o stare de bine pentru tine, angajații tăi și partenerii de afaceri, Debonaire.ro te poate ajuta cu cadouri corporate care conțin o cafea aromată, bomboane de ciocolată rafinate, o agendă și o decorațiune de birou.