0371-133.753 office@debonaire.ro

Pentru a face față cu succes în contextul economic actual, toate companiile și echipele au nevoie de cât mai mult talent, calitate, competență, productivitate, spirit inovativ, creativitate și leadership. Gestionarea oamenilor și implicit motivarea angajatilor reprezintă cele mai mari provocări ale managementului contemporan. Acest lucru este în special valabil pentru companiile care îşi propun să se distingă de concurenţă prin servicii de calitate.

Motivarea angajatilor îi va facepe aceștia să contribuie în primul rând la creșterea productivității companiei și să poată permite unei organizații să atingă niveluri mai ridicate de producție. Atunci când un angajat este mulțumit de locul său de muncă, cel mai probabil va depune tot efortul să-și păstreze acel loc de muncă, adică va da tot ce este mai bun să-și facă munca așa cum trebuie. Un angajat motivat este un angajat care își îndeplinește obiectivele, iar odată ce va face o legătură între eforturi, rezultate și recompense, acest aspect îl va motiva în continuare să lucreze la un nivel mai înalt.

Strategii pentru motivarea angajatilor

Angajații care au motivații puternice simt că efortul pe care îl depun zi de zi la locul de muncă nu este doar pentru companie, ci și pentru ei înșisi, simt că sunt importanți și pretuiți în cadrul organizatiei și reușesc ca prin eforturile lor să facă echipe, departamente și companii întregi să evolueze. Motivarea angajatilor are o influenţă uriașă asupra succesului şi veniturilor tale, indiferent dacă te afli în fruntea întregii companii sau în fruntea unui departament sau a unei echipe. Totuși, motivarea angajatilor este un aspect critic în orice companie. Ceea ce ar trebui să fie o rutină obișnuită, devine de multe ori o corvoadă.

Managerii de top ştiu că succesul lor depinde de munca subordonaţilor lor, motiv pentru care acordă o mare atenţie relaţiei cu ei. Aceștia trebuie să știe cum să comunice cu angajații, să îi motiveze, să fie buni lideri, psihologi, colaboratori sau prieteni. Practic ar trebui să aplice și să găsească diferite strategii creative pentru motivarea angajatilor.

  1. Îmbunătățește comunicarea cu angajații

Printre strategiile care cresc motivarea angajatilor, comunicarea este cheia succesului. De aceea este bine să se pună accent pe o comunicare deschisă, pozitivă, la locul de muncă. Și asta nu trebuie să se limiteze la e-mailuri de mulțumire și încurajare, ci la contacte directe cu angajații, pe cât este posibil. Chiar dacă ai un program încărcat, în calitate de manager încearcă să-ți rezervi ceva timp în fiecare zi pentru a discuta cu angajații sau de ce nu, te poți alătura în timpul pauzelor de cafea sau masă în loc să stai la birou. Vei constata că discuțiile și comunicarea în echipă sunt foarte valoroase.

  • Folosește feedback-ul ca instrument de relaționare

Mai ales angajații mai tineri așteaptă să primească și în același timp să ofere feedback. Ei vor să spună direct ceea ce cred, ceea ce gândesc, ceea ce le place și ce nu le place. Firmele care nu își dezvoltă un sistem de feedback intern care să faca parte din cultura organizațională, vor avea mari probleme în a conduce generația actuală. De asemenea, vor avea și mari probleme de leadership, întrucât leadershipul nu poate fi ridicat fără o formă sănătoasă de feedback.

  • Implicarea angajaților

Pe de altă parte, un angajat care știe de la început ce are de făcut, iar pe parcurs primește în mod constant informațiile de care are nevoie, poate ajunge mai ușor la performanțele așteptate de la el. O soluție folosită frecvent de angajatori pentru a facilita comunicarea este planificarea unor ședințe zilnice, în care se evaluează statusul anumitor sarcini de îndeplinit, se planifică și se lămuresc diverse aspecte, astfel încât fiecare membru al echipei să știe ce are de făcut. Aceste momente alocate unor astfel de întâlniri pot fi extrem de profitabile pentru motivarea angajatilor, întrucât aceștia vor începe munca bazându-se pe un plan clar și coerent.

  • Tehnologie performantă

Tehnologia simplifică munca angajaților, iar ei devin mai energici și mai determinați reușind să atingă targeturi mult mai relevante pentru compania ta. În loc să fie implicați în activități de rutină, repetitive, care pot fi făcute prin automatizări, angajații se pot concentra pe sarcini strategice ale căror rezultate cresc veniturile firmei. Practic, printr-o soluție software potrivită afacerii tale, câștigi și timp, și bani, angajații realizând lucrurile mai repede, iar, în plus, scapă de stres și se simt mai odihniți. Astfel, productivitatea lor crește într-un timp mai scurt, iar ei se simt mai apreciați și tind să rămână în companie o perioadă lungă de timp.

  • Recunoaște-le eforturile și realizările

Nu toți angajații așteaptă un plus la salariu pentru a se simți motivați. Mulți dintre ei se implică mai mult dacă știu că sunt apreciați, iar tu poți face asta fără nicio cheltuială. E suficient să le mulțumești public, într-o ședință, sau să transmiți un e-mail tuturor angajaților în care subliniezi eforturile celor care merită. Este dovedit că recunoașterea publică din partea managerilor reprezintă una dintre cele mai bune modalități pentru motivarea angajatilor. Arată-le că știi cât au muncit, cu ce probleme s-au confruntat și ce provocări ar putea avea pe viitor. Ascultă-le feedback-ul pe care îl au de comunicat la finalul unui proiect. Fii recunoscător și recunoaște-le munca în fața celorlalți. Arată-le că aplici părerile lor constructive.

  • Oferă angajaților beneficii deloc costisitoare

În afara recompenselor financiare, pentru motivarea angajatilor există recompense non-financiare, ușor de pus în practică, care pe tine nu te costă nimic sau foarte puțin, însă pentru angajați contează enorm. Poate fi vorba despre reduceri la sala de sport, bilete la teatru sau la film, oferte speciale pentru vacanțe sau chiar un maseur profesionist care să vă viziteze lunar la birou… În plus, poți să le pui la dispoziție cafeaua de dimineață și fructe proaspete în fiecare săptămână. Costurile sunt minore în comparație cu rezultatele pe care le poți obține.

  • Timp, flexibilitate si autonomie

Unii angajați își doresc mai mulți bani, însă majoritatea își doresc mai mult timp. Asta poate însemna zile în plus de concediu, plătite sau nu, zile de concediu în mini-vacanțe cu weekend prelungit, timp pentru învățat, timp personal, timp care poate fi personalizat de fiecare în parte.

Pe de altă parte, tot mai mulți angajați din ziua de azi își doresc să aibă un program flexibil, care să le permită să aibă un echilibru între viața de familie, să nu rateze momente importante din viața lor sau a celor dragi. Unii angajați lucrează mai bine de la birou și aceia vor continua să lucreze de acolo. Însa cei care au nevoie de un program mai flexibil și mai multă autonomie ar trebui încurajați. Un angajat are nevoie de obiective și așteptări clare, nu de o blocare a acestuia într-un spatiu și timp, în speranța că va performa. Posibilitatea de a lucra de acasă este o opțiune tentantă pentru mulți angajați, asa că poți acorda una sau mai multe zile pe săptămână, de muncă de oriunde din afara sediului companiei.

Pe scurt, cel mai important lucru de care trebuie să ții cont, dincolo de toate soluțiile pe care le ai la dispoziție, este să dai dovada de deschidere și să rămâi mereu atent la angajații tăi, motivarea angajatilor fiind o strategie puternică prin care angajații sunt stimulați, pentru a ajunge la potențialul lor maxim de productivitate.